Widowiskowy spektakl Dökk łączy taniec i akrobację z przestrzenną projekcją 3D, tworząc innowacyjną opowieść o człowieku we wszechświecie.
To jeden z najbardziej niezwykłych interaktywnych spektakli tanecznych sztuki nowych mediów ostatnich lat. Jest efektem trzech lat pracy badawczej zespołu fuse*, innowacyjnego włoskiego studia technologii i sztuki cyfrowej. Zachwycił publiczność na całym świecie, od Ameryki po Koreę Południową i zdobył specjalne wyróżnienie Digital Design Awards w Niemczech w 2019 r.
Dökk, w języku islandzkim oznacza „ciemność”. Wszystko, co nas otacza, to nic innego jak zbiór atomów, cząstek i pól elektromagnetycznych, wibrujących wokół i przenikających nasze ciało. Cyfrowe krajobrazy, przez które toczy się narracja spektaklu, nawiązują do najnowszych odkryć naukowych związanych z energią i przestrzenią kosmiczną. Analiza tętna tancerki w czasie rzeczywistym jest powiązana z migotaniem jednej z gwiazd tworzących wszechświat, których jasność jest faktycznie opisana za pomocą wykresu bardzo podobnego do elektrokardiogramu. To podróż przez podświadomość, gdzie rzeczywistość jest reprezentowana przez światy i wszechświaty, które przybierają formę i rozpływają się w umyśle, który nieustannie poszukuje równowagi między światłem i ciemnością.
Dökk powstał w wyniku eksperymentu badawczego, skupionego na stworzeniu głębokiego połączenia między performerem a cyfrowym krajobrazem. Opracowano specjalną konfigurację składającą się z podwójnej projekcji czołowej na ekranie holograficznym oraz projekcji tylnej z tyłu sceny. Dane w czasie rzeczywistym modyfikowane są za pomocą specjalnego oprogramowania. Ruchy tancerki Eleny Annovi są w interakcji ze ścieżką dźwiękową i projekcjami abstrakcyjnych, trójwymiarowych obrazów, wykreowanych przez reżyserów i twórców strony wizualnej przedstawienia: Lucę Camelliniego i Mattię Carrettiego. Autorem kompozycji dźwięku jest Riccardo Bazzoni.
Production: fuse*
Direction and Executive Production Mattia Carretti, Luca Camellini
Concept: Mattia Carretti
Performer, Choreographer: Elena Annovi
Software Supervision: Luca Camellini
Software: Paolo Bonacini, Matteo Mestucci, Samuel Pietri
Sound Design: Riccardo Bazzoni
Hardware Engineering: Matteo Mestucci
Production Manager: Filippo Aldovini
Support for Concept Development: Giulia Caselli
Scientific Consultant: Margherita Carretti
Collaborators: Mark van de Korput, Clizia Welker, Enrico Viola
Light Design: Marcello Marchi
Video Report: Matteo Torsani
Photo Report: Enrico Maria Bertani, Emmanuele Coltellacci